• slajd1
  • slajd2
  • slajd3
  • slajd4
  • slajd5
  • slajd6
1 2 3 4 5 6

Zalecenia żywieniowe

ZALECENIA ŻYWIENIOWE:

 

1. Regularność posiłków

- Spożywaj 4-5 posiłków w ciągu dnia z przerwami co 3-4 godziny.

 

2. Warzywa i owoce

- Spożywaj jak najczęściej i w jak największej ilości. 3/4 powinny stanowić warzywa, natomiast 1/4 owoce.

 

3. Produkty zbożowe

- Wybieraj produkty zbożowe pełnoziarniste, takie jak kasze, ryże, makarony pełnoziarniste, pieczywo pełnoziarniste, płatki owsiane.

 

4. Mleko i nabiał

- Wybieraj mleko 2% tłuszczu. Sięgaj po jogurty naturalne i białe sery twarogowe.

 

5. Mięso, ryby, jaja

- Wybieraj różne rodzaje mięs (kurczak, indyk, wołowina, chuda wieprzowina). Ryby jadaj minimum 2x w tygodniu. W pozostałe dni wybieraj jaja i nasiona roślin strączkowych. Unikaj produktów przetworzonych.

 

6. Tłuszcze

- Ogranicz spożycie tłuszczów zwierzęcych. Zastępuj je olejami roślinnymi (oliwa z oliwek, olej lniany), orzechami, nasionami.

 

7. Cukier i słodycze

- Unikaj spożycia cukru i słodyczy. Zastępuj je owocami, koktajlami z owoców czy deserami owocowymi.

 

8. Sól

- Nie dosalaj potraw i kupuj produkty z niska zawartościa soli. Zastap sól ziołami.

 

9. Woda

- Spożywaj minimum 2 litry wody mineralnej w ciagu dnia. Pamietaj o uzupełnieniu płynów przed, w trakcie i po wysiłku fizycznym.

 

10. Śniadanie

- Pamiętaj o spożyciu pożywnego śniadania. Powinno być ono urozmaicone i zbilansowane pod katem wszystkich składników.

 

11. Aktywność fizyczna

- Powinna być ona regularna i dostosowana do naszych możliwości wysiłkowych.